Resident Evil 6 (PlayStation 3)

Producent: Capcom
Wydawca: Capcom
Polski wydawca: Cenega Poland
Data premiery: 2012-10-02

Kilka wskazówek (Roadmap)

Trudność trofeów: 6/10

Liczba trofeów offline: 51 szt. (41 brąz, 7 srebro, 2 złoto, 1 platyna)

Liczba trofeów online: 0 szt.

Czas potrzebny do scalakowania: 50 godzin

Grę trzeba ukończyć co najmniej: 1 raz

Trofea możliwe do pominięcia: nie

Zglitchowane trofea: nie

Możliwość powrotu do wybranego poziomu: tak

Cheaty: tak

Czy użycie cheatów blokuje trofea: nie

Poziom trudności wpływa na trofea: tak

Potrzebny Move: nie
Potrzebny OnlinePass: nie

DLC: nie

Resident Evil 6 spotkał się z bardzo rozmaitymi recenzjami, które albo były przychylne i wychwalały atuty gry, albo oceniały w bardzo surowy sposób. Ja należę

do grupy osób, które grą były zachwycone. Jak do tego wszystkiego mają się pucharki, które możesz uzyskać w grze? Większość wpadnie podczas pierwszej rozgrywki (około 20 godzin), zaś kolejne będziesz zbierał wykonując konkretne zadania oraz powtarzając pewne sekwencje gry lub tryb Najemników. Powodzenia!

 

 

Przydatne porady:

 

– w grze występuje spora ilość bohaterów i każda z postaci ma własny wachlarz broni oraz uderzeń w walce kontaktowej. Za pierwszym podejściem proponuję grać postaciami z „pierwszego planu” np. w pierwszym epizodzie wybrać Leona zamiast Heleny, w drugim Chrisa, a w trzecim Jake’a. Musisz również pamiętać o użyciu każdej broni (jest za to specjalny pucharek) a to się wiąże z ograniem każdej postaci, więc chcąc nie chcąc i tak będziesz musiał zagrać drugoplanowymi

personami. Pamiętaj jednak, że możesz użyć ich również w trybie najemników, a niekoniecznie w kampanii.

– w tej części masz możliwość wykupowania umiejętności, które zdecydowanie ułatwiają rozgrywkę. Do zdobycia jednego z trofeów w grze będziesz musiał wykupić większość oraz podbić ich level do maksimum (nie kupuj umiejętności, które nie mają w opisie levelu)

– gra nawet na najwyższym poziomie trudności nie sprawia większego problemu

– w trybie kooperacji podniesione przedmioty przez jedną postać nie są na wyłączność, gdyż drugi gracz może dokładnie to samo zebrać

– podobnie jak w poprzednich częściach (a zwłaszcza tych czasu od Resident Evil 4) bądź zawsze przygotowany na QTE (quick time events), bo w każdym momencie może Ci wyskoczyć ikonka z przyciskiem jaki musisz szybko wdusić na padzie.

– pamiętaj, że gra zapisuje checkpoint tylko w momencie kiedy pojawia się komunikat „Trwa zapisywanie” (ikonka maszyny do pisania, taki ukłon w stronę fanów, którzy kojarzą tą formę archaicznego zapisywania stanu gry)

– podczas zaliczania gry na poziomie profesjonalisty, jeżeli nie chce Ci się przechodzić w normalny sposób, możesz grę lekko oszukać. W umiejętnościach kupujesz nieskończoną ilość amunicji do danej broni – polecam Shotgun’a lub Magnum i gra wtedy staje się banalnie prosta. Do tego możesz

dorzucić maksymalny level w umiejętnościach „Broń Palna”, „Obrona”.

Trofea do zdobycia: 41x7x2x1x

Leave It to the Pro gold trophy

Leave It to the ProComplete the entire game on Professional.

Przejdź grę na poziomie trudności Professional. Odsyłam do porad na początku poradnika, gdyż przejście tego trybu zależy od Ciebie, możesz przejść używając umiejętności pozwalających na beztroskie przebicie się przez grę albo samemu troszkę się pomęczyć nie oszukując. Najważniejszą kwestią jest oszczędzanie amunicji, używanie ataków z bliska i walka w ostateczności, gdyż wiele sytuacji pozwala na uniknięcie niepotrzebnych pojedynków.


Mad Skillz gold trophy

Mad SkillzMax out all the skills that allow you to level up.

Ulepsz wszystkie umiejętności, którym da się podbić level. Tak samo jak pisałem w poradach na początku poradnika, musisz uzbierać sporą sumę na koncie, aby móc wykupić wszystkie umiejętności oznaczone z boku levelem. Możesz zrobić to ze znajomymi z sieci w trybie Najemników.


B.O.W.s Are Ugly silver trophy

B.O.W.s Are UglyDefeat 100 enemies that have come out of a chrysalid.

Pokonaj 100 przeciwników zanim się przepoczwarzą. Chodzi o przeciwników wykluwających się z kokonów. Są to latające potworki, opancerzone o wdzięcznej nazwie „napady”. Jeżeli za pierwszym przejściem gry pucharek nie wpadnie to bądź pewien, że za drugim podejściem będzie Twój.


Back in My Day silver trophy

Back in My DayComplete the entire game on Veteran.

Ukończ całą grę na poziomie trudności Weteran.


Covered in Brass silver trophy

Covered in BrassEarn 150 different medals.

Zdobądź 150 różnych medali. Medale możesz zdobywać w głównych kampaniach, ale również w trybie Najemników i Polowań na agentów. Łącznie jest ich 264 a Ty będziesz potrzebował 150 do uzyskania trofeum. Medale zdobywasz praktycznie za wszystko, więc jeżeli chcesz sprawdzić swój progres, wejdź w zakładkę Nieśmiertelniki->Tytuły.


Heirlooms silver trophy

HeirloomsCollect all the serpent emblems.

Zbierz wszystkie emblematy z logiem węża. Podobnie jak w przypadku poprzedniej części serii będziesz musiał zniszczyć 80 emblematów rozsianych po całej grze.

 

Lokalizacja:

 

Kampania Leona

Kampania Chrisa

Kampania Jake’a

Kampania Ady


Normal Is Good silver trophy

Normal Is GoodComplete the entire game on Normal.

Ukończ grę na poziomie trudności Normal.


Rising Up silver trophy

Rising UpEarn a level-four title.

Osiągnij level czwarty danego tytułu. Podczas gry zostajemy nagradzani nieśmiertelnikami za konkretne rzeczy jakich dokonujemy w grze – czy wykonujesz headshoty, czy robisz uniki, a nawet używasz konkretnego gatunku broni. Trofeum wpadnie samo podczas przechodzenia gry.


Weapons Master silver trophy

Weapons MasterUse all the weapons in the game and kill ten enemies with each of them.

Zabij 10 przeciwników każdą z dostępnych broni w grze (progres możesz sprawdzić w statystykach). Poniżej znajduje się lista broni jakich musisz użyć na 10 przeciwnikach:

 

Nine-Oh-Nine – Chris – Broń startowa

Picador – Helena – Broń startowa

Wing Shooter – Leon – Broń startowa

Shotgun – Leon + Helena – rozdział pierwszy (w pomieszczeniu z TV) / Jake + Sherry – rozdział czwarty (broń znajduje się na balkonie)

Assault Shotgun – Chris + Piers – rozdział drugi (zaraz po zabiciu giganta) / Ada – rozdział pierwszy

Hydra – Helena – Broń startowa

Lightning Hawk – Leon + Helena – rozdział czwarty (w kokpicie samolotu zaraz po rozpoczęciu rozdziału)

Elephant Killer – Jake + Sherry – rozdział pierwszy (na pierwszym piętrze podczas walki z Ustanakiem po raz pierwszy)

Sniper Rifle – Jake + Sherry – rozdział drugi / Ada – rozdział drugi

Semi-Automatic Sniper Rifle – Leon + Helena – rozdział drugi (w katedrze nieopodal statuetki madonny) / Chris + Piers – rozdział czwarty (na początku levelu)

Anti-Materiel Rifle – Piers – Broń startowa

Ammo Box 50 – Ada – Broń startowa

Triple Shot – Sherry – Broń startowa

MP-AF – Piers – Broń startowa

Assault Rifle For Special Tactics – Chris – Broń startowa

Bear Commander – Jake + Sherry – rozdział 3 (po zagadce z buddą) / Ada – rozdział 4 (po zebraniu 3 kodów)

Assault Rifle RN – Leon + Helena – rozdział 3

Grenade Launcher – Chris + Piers – rozdział 3 (zaraz przed walką z pierwszym helikopterem)

Hand Grenade / Incendiary Grenade / Remote Bomb – nie do pominięcia podczas ogrywania kampanii

Crossbow – Ada – Broń startowa

Survival Knife – Leon – Broń startowa

Combat Knife – Chris – Broń startowa

Stun Rod – Sherry – Broń startowa


A Revolting Development bronze trophy

A Revolting DevelopmentComplete Chapter 2 in Jake’s campaign.

Ukończ drugi rozdział kampanii Jake’a. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


After Her! bronze trophy

After Her!Complete Chapter 3 in Chris’ campaign.

Ukończ trzeci rozdział kampanii Chrisa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Big Trouble in China bronze trophy

Big Trouble in ChinaComplete Chapter 4 in Leon’s campaign.

Ukończ czwarty rozdział kampanii Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Bob and Weave bronze trophy

Bob and WeaveCounter an enemy’s attack three times in row.

Skontruj atak przeciwnika trzy razy pod rząd. Najlepiej wyćwiczyć tą umiejętność w trybie najemników. Chodzi o to , abyś w odpowiednim momencie użył ataku z bliska (kiedy przeciwnik chce zaatakować Ciebie). Musisz wykonać to trzy razy pod rząd, więc proponuję rzeczony tryb kiedy to na samym początku pojawiają się najsłabsi przeciwnicy.


Bring the Heat bronze trophy

Bring the HeatTake down an enemy from 50 meters away with a headshot using the thermal scope.

Wykonaj headshot’a na przeciwniku oddalonym o 50 metrów używając termowizyjnej lunety. Możesz to wykonać tylko grając jako Piers Nivans, a okazji będziesz miał do tego na prawdę sporo. Pamiętaj aby mieć amunicje w zapasie do jego snajperki (termowizja przeznaczona tylko dla tej postaci) i wykorzystaj odległości jakie stwarzają niektóre plansze.


Buried Secrets bronze trophy

Buried SecretsComplete Chapter 2 in Leon’s campaign.

Ukończ drugi rozdział kampanii Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Check Out My Dogs bronze trophy

Check Out My DogsCustomize your dog tags.

Stwórz własny nieśmiertelnik. W opcjach znajdziesz możliwość dowolnego unowocześnienia oraz stuningowania swojego nieśmiertelnika. Dodatki do niego zdobędziesz po wykonywaniu danych czynności w grze, np. przebiegnięcie określonej ilości metrów, zdobycia kilkunastu headshotow itd.


Down, Not Out bronze trophy

Down, Not OutDefeat an enemy while dying, then recover without any help.

Zabij przeciwnika samemu konając, a potem odzyskaj siłę bez pomocy partnera (czerwony pasek musi się sam wypełnić). Ustaw się z kolegą, aby ten Cię nie ratował w przypadku obalenia i najlepiej niech to będzie lokacja z jednym przeciwnikiem. Po obaleniu zlikwiduj go i staraj się jak najszybciej odzyskać pełnie sił.


Duty Calls bronze trophy

Duty CallsComplete Chapter 5 in Chris’ campaign.

Ukończ piąty rozdział kampanii Chrisa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Finish What You Start bronze trophy

Finish What You StartPerform a coup de grâce on ten enemies.

Wykonaj ataki z bliska na dziesięciu przeciwnikach. Wiele osób alarmowało, że nie zawsze uda się idealnie wykonać eksterminacje przeciwnika poprzez atak z bliska, więc musisz być pewny, że po nim Twój przeciwnik nie będzie dalej żył.


Get on the Plane bronze trophy

Get on the PlaneComplete Chapter 3 in Leon’s campaign.

Ukończ trzeci rozdział kampanii Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Give a Little Push bronze trophy

Give a Little PushKnock ten enemies off a high place.

Zrzuć dziesięciu przeciwników z wysokiego miejsca. Musimy zepchnąć przeciwnika lub wypchnąć, kiedy ten stoi przy barierce. Podchodzimy od tyłu i wciskamy R1. Okazji będzie sporo, a najwięcej w kampanii Chrisa. Jeżeli zrobisz to dostatecznie cicho i sprawnie, na konto wpadnie jeszcze trofeum Silent Killer – Cichy zabójca.


Gone to Hell bronze trophy

Gone to HellComplete Chapter 1 in Leon’s campaign.

Ukończ pierwszy rozdział kampanii Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Green around the Ears bronze trophy

Green around the EarsComplete the entire game on Amateur.

Ukończ całą grę na poziomie trudności Amator. Amatorski poziom to kaszka z mlekiem, nawet od niego nie zaczynaj swojej przygody.


High Voltage bronze trophy

High VoltageDefeat ten enemies with a stun rod charge attack.

Zabij 10 przeciwników używając elektrycznej pałki. Pamiętaj, aby naładować tą broń, a następnie użyć na przeciwniku. Pałkę elektryczna używa Sherry, więc albo zabijesz wymaganą ilość przeciwników w głównej kampanii, albo w trybie najemników.


I Prefer Them Alive bronze trophy

I Prefer Them AliveRescue two female survivors at the cathedral.

Uratuj dwie ocalałe kobiety w katedrze. W katedrze po pojawieniu się przeciwnika Lepotitsa (wypuszcza z siebie trujący gaz i dodatkowo ma właściwości zamieniania w zombie_ musisz uratować cywili. Aby tego dokonać będziesz musiał zabić tego bossa wystarczająco szybko, więc używaj całego swojego asortymentu. Nie krępuj się również używać granatów. Jeżeli nie zdążysz i będziesz miał z tym problem, zmień poziom trudności i spróbuj ponownie.


J’avo Genocide bronze trophy

J'avo GenocideDefeat 500 J’avo.

Pokonaj 500 J’avo. Wpadnie podczas rozgrywki w trybie kampanii, ewentualnie w trybie Najemników.


Let’s Blow This Joint bronze trophy

Let's Blow This JointComplete Chapter 3 in Jake’s campaign.

Ukończ trzeci rozdział kampanii Jake’a. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Lifesaver bronze trophy

LifesaverHelp or rescue your partner ten times.

Pomóż lub ulecz 10 razy swojego partnera. Podczas obalenia Twojego partnera w trybie kampanii lub Najemników podbiegnij do niego i wciśnij przycisk kółko, a następnie powtórz to wymaganą ilość razy.


Money Talks bronze trophy

Money TalksComplete Chapter 1 in Jake’s campaign.

Ukończ pierwszy rozdział kampanii Jake’a. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


One Is Better Than None bronze trophy

One Is Better Than NonePurchase one skill.

Kup jedną umiejętność. Wpadnie od razu po zakupie jednego skilla. Po zakończeniu rozdziału możesz od razu przeskoczyć do sekcji z umiejętnościami.


Rescue the Hostages bronze trophy

Rescue the HostagesComplete Chapter 1 in Chris’ campaign.

Ukończ pierwszy rozdział kampanii Chrisa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


See You Around bronze trophy

See You AroundComplete Chapter 5 in Jake’s campaign.

Ukończ piąty rozdział kampanii Jake’a. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Silent Killer bronze trophy

Silent KillerUse a stealth attack to take down five enemies.

Podczas gry wiele razy będziesz miał okazję na ciche wykończenie przeciwnika. Podobnie jak w pucharku dotyczącym zepchnięcia 10 przeciwników z wysokości, takie akcje się niejednokrotnie nadarzą. Nie daj się zauważyć przeciwnikowi kiedy będziesz zachodził go od tyłu, a następnie wciśnij przycisk R1.


Still on the Run bronze trophy

Still on the RunComplete Chapter 4 in Jake’s campaign.

Ukończ czwarty rozdział kampanii Jake’a. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Stuntman bronze trophy

StuntmanDefeat 20 enemies with the Hydra using a quick shot.

Pokonaj 20 przeciwników używając broni Hydra w trybie szybkiego strzału (R1+R2). Tego zmodyfikowanego shotgun’a, który gościł już w poprzedniej części używa Helena. Polecam odpalić tryb Najemników (o ile masz odblokowaną Helenę) i nabić odpowiednią ilość.


The Longest Night bronze trophy

The Longest NightComplete the tutorial.

Ukończ samouczek. Wpadnie od razu po ukończeniu prologu.


The Trouble with Women bronze trophy

The Trouble with WomenComplete Chapter 5 in Leon’s campaign.

Ukończ piąty rozdział kampanii Leona. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


There’s Always Hope bronze trophy

There's Always HopeComplete Chapter 4 in Chris’ campaign.

Ukończ czwarty rozdział kampanii Chrisa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


They’re ACTION Figures! bronze trophy

They're ACTION Figures!Collect 3 figures.

Zbierz 3 figurki. Związane jest to ze zbieraniem emblematów węża, bo samych figurek jako takich w grze nie znajdziesz, a jedynie odpowiednia ilość emblemów zagwarantuje Ci zdobycie figurki, która później możesz dokładnie obejrzeć w sekcji menu. Poniżej znajdziesz lokalizację wszystkich emblematów. Aby zdobyć to trofeum nie musisz posiadać ich wszystkich.

 

Lokalizacja:

 

Kampania Leona

Kampania Chrisa

Kampania Jake’a

Kampania Ady


Titular Achievement bronze trophy

Titular AchievementEarn 10 different titles.

Zdobądź 10 różnych tytułów. Wpadnie podczas przechodzenia kampanii.


Tragedy in Europe bronze trophy

Tragedy in EuropeComplete Chapter 2 in Chris’ campaign.

Ukończ drugi rozdział kampanii Chrisa. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Zombie Massacre bronze trophy

Zombie MassacreDefeat 500 zombies.

Pokonaj 500 zombie. Powinno wpaść samo podczas przechodzenia gry lub w trybie Najemnicy.


RESIDENT EVIL 6 Platinum Trophy platinium trophy

RESIDENT EVIL 6 Platinum TrophyCongratulations! You’ve overcome all your fears in RESIDENT EVIL 6!

Zdobądź wszystkie pozostałe trofea.


Ada’s Demise bronze trophy

Ada's DemiseComplete Chapter 4 in Ada’s campaign.

Ukończ czwarty rozdział kampanii Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Counterintelligence bronze trophy

CounterintelligenceComplete Chapter 2 in Ada’s campaign.

Ukończ drugi rozdział kampanii Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Flying Ace bronze trophy

Flying AcePilot the VTOL without getting a scratch on it.

Pilotuj VTOL tak, aby go nawet nie zarysować. Do wykonania jako Chris Redfield w czwartym rozdziale jego kampanii. Będziesz musiał zniszczyć działa znajdujące się na statku. Jeżeli dostaniesz choćby raz, wczytaj ostatni punkt kontrolny.


Hard Choice bronze trophy

Hard ChoiceShoot the helicopter pilot with a Magnum at point-blank range.

Zestrzel helikopter za pomocą Magnum. Od razu zaznaczę, że trofeum jest do wykonania tylko Jake’iem w rozdziale czwartym. Zostaw sobie broń Elephant killer przynajmniej z jednym pociskiem. W pewnym momencie pojawi się helikopter, zaraz po walce ze zmutowanymi Javo (coś a’la strusie). Wespnij się na drabinę i poczekaj na linę. Wtedy wciskając przycisk kwadrat dostaniesz się do pilota i z uśmiechem na twarzy sprzedasz mu prezent w postaci pocisku wymierzonego prosto w głowę. 


I Spy bronze trophy

I SpyComplete Chapter 1 in Ada’s campaign.

Ukończ pierwszy rozdział kampanii Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


Sneaking Around bronze trophy

Sneaking AroundGet through the aircraft carrier’s bridge area without being noticed.

Przedostań się przez mostek lotniskowca nie zostając wykrytym. Tutaj liczy się czas i odpowiednia synchronizacja. Trofeum do wykonania w kampanii Ady w rozdziale czwartym. Ustaw sobie od razu zwykłe bełty, aby szybko nie zostać wykrytym i przedostań się przez mostek nie zostając wykrytym przez światła. Tutaj masz dokładnie pokazane jak tego dokonać: 


This Takes Me Back bronze trophy

This Takes Me BackComplete Chapter 3 in Ada’s campaign.

Ukończ trzeci rozdział kampanii Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


What’s Next? bronze trophy

What's Next?Complete Chapter 5 in Ada’s campaign.

Ukończ piąty rozdział kampanii Ady. Trofeum związane z trybem fabularnym, nie do pominięcia.


O Autorze

Grono ludzi związanych z portalem, przed którymi świat gier nie ma żadnych tajemnic. Niepoprawni optymiści mocno stąpający jednak po pełnym pikseli łez padole.